oorlog met de schoonmakers - Reisverslag uit Calella, Spanje van Nina Mulders - WaarBenJij.nu oorlog met de schoonmakers - Reisverslag uit Calella, Spanje van Nina Mulders - WaarBenJij.nu

oorlog met de schoonmakers

Door: NinaMulders

Blijf op de hoogte en volg Nina

09 Juni 2012 | Spanje, Calella

Hallo allemaal,


Ik kreeg al verscheidene klachten over het feit dat mijn 3e verslag wel erg lang op zich liet wachten.
Bij deze wil ik jullie er even op attenderen dat ik hier geen kans krijg om lui te zijn lzoals ik in nederland graag ben laat staan om jullie volledig up to date te houden. Daar zouden jullie ook niet blij van worden daarvoor gebeurd hier te veel!
Ik dacht dat jullie wel blij zouden zijn met die rust.
Het voelt uiteraard wel goed om gemist te worden en ik vind het leuk dat jullie me volgen.

Ik begin de laatste dagen steeds meer te wennen aan het werk, het eten en het hele andere ritme.
De activiteiten beginnen me aardig tegen te staan dus het begint nu ook echt werk te worden.
Moet je mij nou horen na 2 weken.
Het avondprogramma vind ik vaak wel leuk om te doen en de shows gaan steeds beter.
Aanstaande vrijdag komt mijn kamergenootje en onze nieuwe collega aan , een litouws meisje.
Ze gaat ons mooi van al die zeurende russen afhelpen ( en dat zijn er een hoop verzeker ik je ) omdat ze de enige zal zijn die russisch spreekt.
Ik ben benieuwd.

Sinds mijn vorige verslag is de verstandshouding tussen ons en de schoonmaaksters naar een dieptepunt gedaald.
Dan bedoel ik vooral tussen mij en de schoonmaaksters.
Op mijn kamerdeur hangt een prachtig mooi spaans briefje met daarop de vraag of de schoonmaaksrers rekening willen houden met ons entertainers omdat wij onze rust nodig hebben.
Uit ervaring van eerdere ochtenden weet ik dat ze prima spaans kunnen dus daar zou het niet aan liggen zou je toch zeggen.
Helaas schijnen ze er weinig van te begrijpen en word ik d iedere ochtend vanaf 7uur meerdere malen gewekt door schoonmaaksters die menen dat ze van verdieping naar verdieping moeten communiceren door middel va n buitenproportioneel stemgebruik (lees: schreeuwen) . Mochten ze elkaar toch niet helemaal verstaan dan kunnen ze gelukkig nog gebruik maken van de telefoon die naast mijn deur hangt . Die gelukkig ook helemaal niet onuitstaanbaar hard afgaat omdat de schoonmaakster van de 6e verdieping doof is. De eerste keer dacht ik d t ik te maken had met het brandalarm.

Na een keer lklagen werd mijn bed niet meer verschoond, na twee keer klagen moest ik voortaan opdrogen na het douchen.
Na 3 keer klagen over het geluid, de lakens en de handdoeken had ik 4 spaans gillende schoonmaaksters voor mijn deur staan.
ik heb er niks van verstaan.
Later die avond was mijn verzoek om stilte briefje vakkundig van mijn deur gerukt.

Er hangen er nu 3.....



Liefs vanuit calella

  • 10 Juni 2012 - 18:56

    Margo:

    Wat zul jij mama missen nu...tot snel nien!xx

  • 10 Juni 2012 - 18:59

    Mama:

    ach je had thuis ook wel eens ruzie met de schoonmaakster. Komt wel weer goed. xx

  • 12 Juni 2012 - 14:26

    Steffanie:

    Lekker ding ben je ook, voor al genieten en wees blij dat je tenminste een schoonmaakster hebt (als ze hun werk doen tenminste)!

  • 16 Juni 2012 - 22:57

    Loes:

    Hee Nina,

    Wat een vermaak, in de nachtdienst jou reisverslagen lezen!
    Zo te zien gaat het je dus heel goed af! Fijn om te horen!
    Zie al regelmatig leuke foto's voorbij komen.. Volgende week ga ik naar turkije, hopelijk is daar het entertainment team net zo leuk als bij jou!
    Morgen heb ik weer een nacht dus verwacht ik een leuk en vermakkelijk verhaal.
    Veel plezier met je vriendinnetjes van de schoonmaak, als ze te vervelend worden ga je toch gewoon aan hun deur staan schreeuwen als ze slapen! Laat je niet kennen!
    Succes en geniet ervan!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Calella

Calella

I did my internship (entertainment) at Hotel Santa Monica in Calella.

Recente Reisverslagen:

21 September 2012

Een mini toegift!

05 September 2012

Calella soap

10 Augustus 2012

...

01 Augustus 2012

op de helft!

19 Juli 2012

drukdrukdruk
Nina

Actief sinds 11 April 2012
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 13343

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 10 Juli 2015

Ecuador!

11 Juli 2014 - 25 Juli 2014

Europe trip as travelguide

16 Maart 2014 - 16 April 2014

Myanmar

16 Maart 2014 - 15 April 2014

Thailand

05 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Working as travelguide in England

09 Oktober 2012 - 22 Oktober 2012

Bali 2012

23 Mei 2012 - 03 Oktober 2012

Calella

Landen bezocht: